Lykkelig indefra

Tanker om service…

16 december , 2013 - af Charlotte - Kategori: Ikke kategoriseret - Tags: ,
PrintFriendly and PDF

I nat lå jeg søvnløs på en hård madras på et hotelværelse i København og tænkte tanker…

Vi havde booket et familieværelse, eller det vil sige, det troede vi, men hotellet havde glemt det, og i stedet fik vi to små værelser uden dør imellem.

Tidligere på aftenen var vi taget på restaurant, var blevet anvist et bord, hvorefter en anden tjener kommer og fortæller os, at køkkenet er lukket.

Sidste weekend havde jeg bestilt bord på en god restaurant i anledning af min fødselsdag. Dagen inden skriver jeg en mail, hvor jeg ændrer bordreservationen fra 4 til 5 personer. Tjeneren tager i mod os i døren, vrissende, at han virkelig ikke kan forholde sig til den slags på mail, for det har de alt for travlt til! Og det var i øvrigt kun offentligt ansatte, der havde tid til at skrive mails om dagen!

Jeg var på nippet til at fortælle ham, at vi selv havde opbygget et brændselsfirma, hvor vi udelukkende havde overlevet krise og konkurrence qua vores personlige service. Jeg havde lyst til at sende ham et link til Roskilde Brændesalgs Trustpilot, hvor firmaet for nylig har fået en anmeldelse fra en kunde, der skrev, at han ligefrem blev høj af deres service

Men jeg gjorde det nu ikke. Ligesom jeg heller ikke klagede over værelset eller madrassen.

Til gengæld lå jeg hele natten og udtænkte forretningsplaner og fik en ide om at lave kurser i personlig service.

Så ville jeg fortælle historien om min frisør, der altid yder lige det ekstra, der gør, at man glæder sig hver gang, man skal til frisøren. Som spørger ind til, hvilken musik man ønsker at høre og brygger ens favorit kaffe.

Jeg ville berette om speciallægen, der har indrettet sit venteværelse som café, og som går selv går ud og tager imod sine patienter med et fast håndtryk. Og om kosmetologen, som lagde makeup på mig, som kompensation for ventetiden.

Og jeg ville invitere den unge mand fra Føtex, som altid får hele kassekøen til at grine, ind som gæste underviser.

Det er marginaler, som skiller den gode service fra den dårlige, som gør forskellen på, om man har lyst til at komme igen og anbefale andre stedet, eller man fraråder andre at komme der.

Service breder sig som ringe i vandet og kan gøre forskellen på, om du overlever som virksomhed, særligt når konkurrencen er hård.

Og service bør i min optik ikke være begrænset til salgsverdenen, men opfattes bredere, til enhver relation mellem mennesker.
Det er også service at modtage din klient/borger med et smil på læben og med forståelse for deres situation, og at være imødekommende overfor en kollega, der har brug for din hjælp…

Har DU nogen oplevelser af personlig service, som bare gør en positiv forskel?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tilbage

3 kommentarer


  1. Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function ereg() in /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-content/themes/callixtus/functions.php:251 Stack trace: #0 /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-content/themes/callixtus/functions.php(207): callixtus_commenter_link() #1 /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-includes/class-walker-comment.php(180): callixtus_custom_comments(Object(WP_Comment), Array, 1) #2 /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-includes/class-wp-walker.php(146): Walker_Comment->start_el('', Object(WP_Comment), 1, Array) #3 /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-includes/class-walker-comment.php(140): Walker->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '') #4 /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-includes/class-wp-walker.php(322): Walker_Comment->display_element(Object(WP_Comment), Array, 1, 0, Array, '') #5 /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-includes/comment-template.php(2040): Walker->paged_walk(Array, -1, 0, 0, Array) #6 /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-content/themes/callix in /var/www/lykkepostej.dk/public_html/wp-content/themes/callixtus/functions.php on line 251